min kent-upplevelse tvåtusentolv.

Okej. Nu tänkte jag ta och berätta om hela helgen, om typ den bästa händelsen i hela mitt liv.
Vi började med att stiga upp klockan fem på fredag och sedan sätta oss i bilen klockan sex. Här är min vän, hon var gla.
Vi åt massvis med godis och tittade på lite film. Sen sov vi nog en hel del också. Jag menar: tio timmar i bil.
Framme på hotellet TJOHO!
Värsta fint och allt.
Drunknade lite i de små kuddarna.
HÄR bodde vi. Våning 2 rum 272.
Det var soligt och typ 28 grader varmt. KÄNDES SOM UTOMLANDS KI.
Gick lite på stan.
Vi gick runt lite i stan på fredagen, sen på lördagen shoppade vi och sånt där roligt. Gick på loppis.
Sen gick vi runt och turistade oss lite. Gick till typ nordens största (?) kyrka och så.
Fina gamla byggnader.
Kyrkan. Den var så stor att hela inte fick plats på bild.
Trötta fötter.
Vi var in i den också men det vart så värdelösa bilder att jag inte ens orkar lägga upp några. Men den var rätt stor...
Nu till det roliga. Insläppet började 17:30, det stod på biljetterna att de skulle börja spela 19:00 men vi pratade med en vakt på fredag kväll och hon sa att det började först 21. Vi kom til ungefär 18 och det var rätt... lång kö. Här syns typ en tredjedel. NO KIDDING.
Såhär tyckte Marie.
På området! När man var typ hundra meter från entren så stod det en skylt med grejer man inte fick ha med sig. Typ paraplyn. Men när en tjej kollade igenom min väska så visar det sig att man inte får ha med sig systemkameror om man inte jobbar för pressen!!!!1 Det hade ju varit bra om det kunde stå på den där skylten. Men nae. Hade lilla kameran med mig så fick fota med den. Men ändå. SURT.
Merchandisen. Köpte t-shirten längst upp längst till vänster. Yay. Ville ha vinylen och cd skivan också. Och tygpåsen (fast den tog slut).
Vi tog rätt bra platser. Jag trodde publiken skulle vara som överallt annars, men den var grym. Bäst. Blev inte mosad utan jag kunde faktiskt andas. SUPER.
Men uschdå Marie vad gör du?!?!
NU BÖRJAR DET!!!
Det var helt underbart magiskt och vackert. Och ni skulle bara sett vilken avslutning. Mannen i den vita hatten (16 år senare), " vi kommer alla en gång dö" på repeat, KONFETTI och FYRVERKERIER!!!1 Anar ni vad vackert? Okej det var tusen gånger vackrare.
 
Det slutade typ klockan elva, då gick vi typ världens omväg till hotellet och däckade. På söndagen, igår, for vi hem. Var hemma typ klockan nio på kvällen. Tjolahopp. Bästa dagarna i mitt liv. Tjugoåttonde juli tvåtusentolv♥

Kommentarer
Postat av: Filippa

Ser ut som att du haft en härlig upplevelse, skulle själv vilja se KENT live! :)

Svar: Japp, kan man lugnt säga! Bästa händelsen i mitt liv, rättare sagt.
Jenny None

2012-08-05 @ 22:08:03
URL: http://www.filippanatalia.devote.se
Postat av: Britta

Men vad gjorde du med systemkameran då? Du kunde ju inte bara lämna den...

Svar: Hehe ne. Först fick jag lite panik för det enda jag tänkte var liksom "vad ska jag göra med kameran? kommer jag missa konserten? JAG KOMMER MISSA KONSERTEN!!!!!!!!!!!!!!!!!". Men det löste sig. Pappa tänkte springa tillbaka med den på hotellet (vi bodde centralt tack och lov) men sedan lyckades han komma in med systemkameran iallafall. Han hade den i sin väska under hela kvällen dock, och den användes inte ;)
Tyckte det var väldigt dumt att det inte stod nånstans att man inte fick ha med sig systemkamera... och de kunde heller inte ta emot dem och liksom "vakta" dem så man kunde komma och hämta den senare. Aja...
Jenny None

2012-08-12 @ 16:51:04
Postat av: Sanna Andersson

härligt att se de där "tavlorna " med Kent-grejer, sålde kent-grejer under en festival i Karlstad här under sommaren ;)

2012-08-15 @ 09:48:39
URL: http://moonzanna.se/
Postat av: Molly

Åh jag såg dom i Göteborg 14 Juli och seriöst, det var det bästa jag vart med om! Blev tårögd och höll på att börja gråta några gånger haha
Verkligen helt magiskt! Och lär se dom mååånga fler gånger!

2012-08-15 @ 16:24:37
URL: http://molllyr.blogg.se
Postat av: Liza ▲

Gah, såg Kent i Karlshamn nu i sommar och det var så himla fint, slutet var bäst. Aldrig varit så lycklig.

2012-08-15 @ 17:21:23
URL: http://skrammelpop.blogg.se
Postat av: Helena

Åh Uppsala! Finaste staden :)

2012-08-15 @ 22:00:20
URL: http://helenawj.blogg.se
Postat av: Ella

skulle kunnat döda för att få vara där.

2012-08-17 @ 00:22:36
URL: http://www.helikkopter.blogg.se
Postat av: Susanna

Kent är alltid lika magiska. Såg dom i Göteborg i år och vilken show! Speciellt tyckte jag öppningen med det lilla rummet var fint.

2012-08-17 @ 08:28:39
URL: http://allaandradagar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0