en liten årsresumé.

Januari. Jag startade den här bloggen. Drömde om andra platser. Ritade min första riktiga teckning och vart otroligt nöjd. Fotade mycket ute i snön. Försökte ta inspirerande bilder. Köpte min goaste hoodie och läste världens bästa bok. Var ganska full av inspiration och ville mycket.
 
Februari. Var full av inspiration även i februari, men visste bara inte vad jag skulle göra av den. Tog mer konstiga konstnärliga bilder och var full av saknad. Köpte min lilla bebis (Nikon P7000), filmade min första videoblogg och tog självporträtt i snön. Spelade piano med Marie på kulturenshus, provade fula outfits på monki och åkte sm på skidor i Lycksele. Köpte Naomi, började se Star wars (som jag ännu inte sett klart) och åkte skridskor på isen med Sanna. En ganska så bra månad ändå.
 
Mars. Pysslade. Hittade en massa snygga kläder men hade inga pengar till något. Blickade tillbaka, saknade, längtade. Köpte mina Palladium skor, fick Photoshop CS5 och åkte slalom en dag med skolan. Blev uppmärksammad av blogg.se i deras spotlight grej för tror jag första och andra gången. Framkallade bilder och klistrade dom i ett album, fullt med minnen.
 
April. Blev uppmärksammad igen av blogg.se, den här gången på framsidan(!). Gjorde om ett par svarta jeans till ett par rymdiga shorts. Önskade mig en longboard och gjorde påskägg till kompisar som de aldrig ens fick. Gjorde min typ första animering som blev sådär. Åkte longboard med Sanna och ritade ytterligare en teckning. Var ute i god tid och köpte skolavslutningskläder. Gjorde en guide i photoshop. Pysslade, åt chokladbollar och fake dipdyeade håret rosa med hårmascara. Testade yoga och köpte min första kjol.
 
Maj. Började läsa Hungerspelen och fastnade direkt, firade in maj månad tillsammans med goa tjejer, bitande kvällskyla och skräckfilm. Praoade på dagis med Marie, köpte min första och enda longboard och hade det rätt bra. Åkte longboard med mina fina, Johanna och Tove, en kväll och där ett tag trodde jag nästan att det var sommar. Fotade, sprang ferruform milen, fick en gammal vinylspelare och var rätt glad.
 
Juni. Slingade håret, beställde ett par ursnygga jeansshorts från tradera, fixade inför niornas avslutningsfest, var med när min bror tog studenten samt gjorde en regnig animering. Var på Luleås första Pride festival och kollade på fotboll i stadsparken med min fina Sanna. Fick sommarlov, firade midsommar med familjen och kollade på när Marie och Johanna konfirmerade sig.  Sen får vi inte glömma att jag skaffade världens snyggaste skor. 
 
Juli. Började spela på en jättevacker låt på pianot, gav mig själv ett år att lära mig den. Har fortfarande inte kommit längre en andra sidan (av åtta). Handlade på rea, bakade minicupcakes och macarons, bokade biljetter till kent (<3) samt fotade min fina vän Sanna en vacker dag. For med kära Marie till Uppsala och såg världens bästa Kent.
 
Augusti. Fotade lite sommar och åt litervis med jordgubbar. Var på Luleå kalaset en torsdag med fint sällskap och fotade Ulrik Munther. Färgade håret i min favoritfärg, och den bästa hårfärgen någonsin, ljuslila och fotade mycket fashionabla självporträtt. Stekte amerikanska pannkakor och blev förälskad, cyklade in till Luleå med Tove och fick ett Fotopass till Musikens Makt där jag fotade en massa. Såg, och fotade, Markus Krunegård live och for till fjällen med min klass.
 
September. Blev gråhårig, ritade söta töser, fick en skoldator och läste en knasig bok. Fotade lite höst och pysslade ihop en pärlig keps som blev lite väl klistrig. Köpte mina underbara och välanvända dr.martens och for på träningsläger.
 
Oktober. Fotade många höstiga bilder samt visade en hel del bilder från Abisko. Mysade till mitt rum med ljusslingor och spelade bara bra vinyler. Läste en lite bättre bok samt hade den bästa födelsedagen på länge tillsammans med mina vänner och tårtkalas. Fick jättefina presenter både av vänner och familj. 
 
November. Här började bloggtorkan smyga sig på. Uppdaterade ganska sällan, men istället gick jag på bio och såg nya twilight och hade den bästa novemberkvällen någonsin med bästa Marie. Åt hallon froyo och hade en halloweenkväll med mina tjejer och en massa gotta och skräckfilmer. Fick en helt egen skoldator och insåg att bloggen hamnat åt sidan. Jag tog officielt en paus.
 
December. Möblerade om i mitt rum och ville så gärna ha ett par Creepers. Frös bland dubbelsiffriga minusgrader samt pyntade julgranen. Ensam. Firade minijul med mina bästa vänner, gav och fick fina julklappar och var väldigt lycklig även fast julkänslorna inte riktigt fanns där alltid. Hade julfest och dansade in jullovet samt fick mina betyg som jag inte är sådär supernöjd med. Det blev julafton och jag hade en jättebra dag med min pappa och syster och fick bara fina julklappar. Sen bar det av, till Thailand.

Kommentarer
Postat av: s i m o n e

omg är du också från norrland eller norrbotten? :o :)

2013-02-03 @ 04:44:17
URL: http://twiceaday.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0