how to make a change.

Jag har alltid älskat att pyssla, och igårkväll när jag råkade få syn på min rosa morgonrock (som alltid hänger bakom min dörr men) så kom jag på att den är ju ganska ful ändå. Den är jättemysig men ganska stor och tråkig. Så, idag tog jag saken i egna händer och fixade till den lite :3


Det här är vad jag använde (förutom knappen som jag inte tog med). Tejp, garn, sytråd, synål, sax och en stor gammal gummisnodd.



Jag började med att mäta upp 6 trådar med garn i olika färger, delade in dem i tre grupper. Sedan fäste jag de i bordet (lampan) och började fläta!



Jag lade flätan på ena fickan på morgonrocken i from av ett hjärta. Sedan sydde jag fast den med sydtråd och vanliga stygn.


Sedan klippte jag itu gummisnodden (eftersom den var så stor gjorde jag två delar av den). Jag klippte upp ett hål i ärmens slut och trädde igenom snodden med hjälp av en sån där nål (som jag glömt namnet på, men ni ser ju). Sedan sydde jag ihop snodden till en snodd igen och sydde ihop öppningen i ärmen. Gjorde så på båda ärmarna, såklart.


Och här har vi resultatet. På bilden till höger ser ni hur den såg ut innan. Ärmarna var alldeles förstora och bara ivägen. Är riktigt nöjd med snoddärmarna faktiskt! :D


Kommentarer
Postat av: johanna

waow, nice gjort my friend

2012-03-02 @ 22:39:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0