analogt, fast... digitalt.

Den här veckan har jag tejpat för skärmen på min kameran, ställt in den på "m" läget och slagit av autofokusen och på så sätt fotat analogt. Fast digitalt. Så analogt man kan komma med en digitalkamera, helt enkelt. Tanken var att jag skulle fota under hela veckan men tog bara med mig kameran i måndags och sedan har den bara legat. Vet inte riktigt varför. Hur som helst har jag "framkallat" bilderna idag. Gjorde bidlerna svartvita i kameran så bilderna är alltså hämtade direkt från kameran och har inte genomgått något redigeringsprogram.
 
Det här är jättekul och något jag rekommenderar er att testa om ni antingen vill lära er fota manuellt eller kanske, som jag, har lite brist på inspiration och vill testa något nytt. Hisshisshiss.
 
 

Kommentarer
Postat av: MICHAELA D

Svar: Det är ju en toppenegenskap, att vara organiserad! Lycka till i tävlingen :)

2013-02-15 @ 18:47:35
URL: http://michaeladahlstrom.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0