Det här är jag. Jenna.

Jag tänkte jag kunde ta och skriva en liten presentation av mig själv. Det blir så tjockt och mycket om allt ska få plats i menyn. Så, here we go.
 
Jag heter Jenna och är någonstans i åldern mellan tio och tjugo. Egentligen heter jag inte Jenna, men nästan. Det är iallafall så jag kallar mig i cyberrymden och det är så jag vill bli kallad (även om mina vänner oftast aldrig tilltalar mig med det).
 
Ända sedan jag var liten har jag gillat att rita/måla och pyssla. Det går nog lite i släkten eftersom även min mamma är väldigt duktig på rita/måla (och mer släkt på hennes sida). När jag var liten lämnade jag fort det här stadiet med att rita runda ögon och kantigt hår, jag gick direkt till lite mer verklighet med ovala ögon och hårigt hår (haha). Nu låter jag som värsta proffset men det var jag inte, det var rätt fult. Och framför allt annorlunda.
Anyhow, än idag älskar jag att skapa. Rita, måla, bygga, pyssla, fota. Skapa. Att göra något med mina egna händer, något som jag gjort, är ju fantastiskt kul! Jag vill inte säga att jag är jätteduktig på det, men eftersom jag har intresset så kan man väl säga att jag är ganska bra iallafall. Ibland. Jag har fortfarande mycket att lära! :)
 
Skapandet är en rätt stor del av mitt liv. Favoritämnet i skolan har alltid varit bild eller slöjd. Något annat jag varit och är intresserad av är att skriva. Jag skrev mycket berättelser och dikter förr. Dock inte längre... Tyvärr. Jag gillar fortfarande att skriva, men jag gör det nästan aldrig. Har nämligen en tendens till att inte kunna avsluta. Jag påbörjar något som skulle kunna bli en bok, men sedan lessnar jag och bara trycker in ett slut på 100 ord eller något.
 
Något jag fascineras av är rymden. Jag har alltid gillat rymden. Den är så läskigt stor och fylld av hemligheter. Och jag vill veta allt. Jag älskar att sitta och kolla på tv-program där de förklarar hur saker fungerar i rymden, hur saker är. Om planeter och svarta hål. Allt. Och det finns så mycket att veta och jag vet så lite så det känns som jag blir galen! Så. Vetgirig. !!!!.
 
För fyra eller fem år sedan blev jag plötsligt intresserad av foto. Jag vet inte hur det började ller hur jag kom på det. Men jag köpte (eller fick??) mig en liten rosa digitalkamera och började fota. Först fotade jag mest allmänt, men sedan började jag fota små blommor och sånt. Sånt fint. För tre eller fyra år sedan fick jag idén att köpa en systemkamera. Jag tror det var min bästavän som fick mig den idén. Hur som helst så sparade jag pengar och köpte en Nikon D60, som jag använder än idag. I början var det auto som gällde i alla lägen, men under åren har jag utvecklats mycket (om än långsamt) och idag fotar jag inte i annat än manuellt. Har inte fotat i auto på minst ett år nu.
 
Till min kamera har jag kitobjektivet 18-55, nikkor 55-200 och nikkor 50mm 1,8g. Jag har dessutom en stor och rymlig kameraväska, ett stativ, en självutlösare, close-up filter och en omvändningsring. I framtiden vill jag ha ett macroobjektiv, fisheyeobjektiv, blixt och reflexskärm. Typ.
 
På fritiden fotar jag en hel del, men jag tränar också. Och då är det framförallt längdskidåkning. Fast på somrarna blir det ju då mycket löpning, hehe. Jag umgås med mina fina vänner, lyssnar på musik, skapar eller hänger framför datorn. Inte så speciellt. Jag går i skolan också. Kan vara värt att nämna... hehe.
 
I framtiden vill jag mest av allt flytta till London och skaffa katt. Jag vill ha ett jobb som modefotograf, designer, läkare eller arkitekt. Jag vill resa till fattiga länder, skänka pengar, resa jorden runt, tågluffa och mycket mer. Jag vill flyga till månen. Jag vill mycket. Men min största dröm är att faktiskt våga ta steget och flytta till ett annat land, och då blir det väl England. Jag reste till London 2011 med min syster och sen dess har jag varit fast. London är min drömstad. Det är dit jag vill. Det fina språket, de fina byggnaderna, härliga oxford street, dubbeldäckarna och de röda telefonkioskarna. Det är min dröm. Att bygga ett nytt liv i England.
 
Det blev rätt mycket. Men här står lite om mig. Om ni vill veta något mer eller så så skriv gärna så lägger jag till det. Men jag tror jag fick med rätt mycket... hehe! :)

Kommentarer
Postat av: Irini

Sen har jag en annan fråga, hur ska jag skicka mina inloggsuppgifter? :)

Svar: Vad bra att du gillar den! Ja absolut, du kan maila bilden du vill ha som profilbild och inloggningsuppgifterna till mig :) (skrev min mail i en annan kommentar). Jag är inte riktigt säker på vilken hon använder, men den jag använde i designen (och som jag tycker ser ut som den hon har) är Tahoma :)
Jenny None

2012-09-02 @ 22:01:23
URL: http://irinis.blogg.se
Postat av: claudia

Du är så himla vacker

2012-09-03 @ 13:51:00
URL: http://claudiaia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0